You are currently viewing סלולרי לילדה בת 12
חוזה שימוש בסלולר לילדים בראי שימוש נכון וצמצום החשיפה לקרינה

סלולרי לילדה בת 12

הבת שלי הגיעה לשלב שהיא צריכה סלולרי. היא כבר בת 12 וכל בנות כיתתה כבר עם סלולרי חכם מתקדם שנים. בגלל שאני רגיש לקרינה ההתיחסות שלי לסלולרי לילדים, וביחוד לילדים שלי , היא שזה מיותר לגמרי. אז למה שיניתי את דעתי וקניתי לבת שלי סלולרי, ובאיזה תנאים?

לא היה צורך אמיתי

עד עכשיו הבת שלי למדה בבית ספר קרוב לבית. היא הלכה ברגל לבית הספר, וחזרה ברגל. כך שלא היה צורך בסלולרי אפילו לחירום. המרחק היה קטן.למקרים בהם הלכה לפעילויות רחוקות יותר היו בבית שני סלולריים לחירום שהיא יכלה לקחת. בבית יש לה עמדת מחשב פרטית מפוארת וחוטית, עם וואטאפ, ואימייל ואינטרנט ונטפליקס וכל מה שהיא צריכה, כמובן בלי קרינה.

עכשיו יש כבר צורך למכשיר פשוט לשימוש בחירום בלבד

אבל עכשיו, השנה היא עברה לבית ספר רחוק , כזה שחייבים לנסוע אליו , גם באוטובוס, אז יש כבר צידוק לתת לה סלולרי (בתנאים מגבילים מאוד) לשימוש בעת חירום. לכן הסכמתי השנה לרכוש לה סלולרי חכם פשוט וזול, אבל עם שלל הגדרות והגבלות, מדגם זול וכזה שאפשר גם לחבר למחשב או לרשת חוטית. המכשיר בשום פנים ואופן לא יהפוך לכלי ראשי לתקשורת, אלא כלי משלים לחירום.

משרד החינוך מעודד שימוש בסלולרי ובאלחוטי

תרם גם העיניין שמשרד החינוך יצר מצב בבתי הספר שמי שאין לו סלולרי לא יכול להשתתף בפעילות בבית הספר שמבוצעת דרך הסלולרי, כמו מילוי טפסים בגוגל דוקס , שימוש בכיתה בגוגל קלאס-רום, וכמובן קהוט (כלי ליצירת חידונים) ועוד. השימוש בכיתה כמובן יוצר עוד קרינת רדיו בכיתה (בנוסף לקרינה מהראוטר האלחוטי , ציוד מחשב אלחוטי של המורה, והסלולרים של הילדים שאמורים להיות בתיק), אבל זה כבר נושא אחר. עד עכשיו כל פעם שהיה כזה שימוש הבת שלי הייתה צריכה לאחת מהחברות שלה שיש להן סלולרי. לרוב היא יצאה מכך נפגעת אבל לא שמעתי ממנה על תלונות. ניכר גם שהצוות החינוכי הבין את המצב ועזר לה להתגבר על הסיטואציות הללו. באופן כללי אני חושב שהשימוש בסלולרי ושידור קרינה בכיתות הם דברים פסולים, אבל זה כרגע המצב. עד שיהיו מספיק נפגעים ומשרד החינוך יבין שהוא גורם ליותר נזק ממה שהוא חשב.

המטרה – שימוש חירום ושימוש מועט מחוץ לבית

כשלב ראשון הוגדרו המטרות של המכשיר:

  1. שימוש מחוץ לבית לשיחות קצרות ותיאום בין חברות.
  2. שימוש בבית ספר למשימות קצרות.
  3. שימוש חירום מוחץ לבית.
  4. שימוש כמצלמה.
  5. להגדרות הללו ענו דגמים כמו A05, A15 של סמסונג. לבסוף רכשנו את ה A15 בזכות המצלמה שלו.

הוגדרו התכונות:

  1. זול
  2. פשוט
  3. חכם
  4. אפשרות חיבור למחשב ולרשת קווית

הוגדרו המגבלות:

  1. אין ולא יהיה שימוש בתוך הבית.
  2. השימוש יהיה מוגבל למה שחייבים ולא למה שרוצים.
  3. השימוש יהיה מוגבל לפי אפלקציה, בין 10 דקות ל30 דקות מקסימום ביום.
  4. יהיה מעקב שלנו ההורים אחרי היקפי השימוש, זמן השיחות, זמן השימוש, התקנה של אפלקציות, שימוש באפלקציות, ולמעשה כל דבר שיעשה או יותקן על המכשיר, כולל שיחות, SMS, רשתות חברתיות וכו, הכל יהיה באישור ובקרה שלנו ההורים.
  5. שימוש בסלולרי עם רשת חוטית במרפסת בלבד. בבית יש להמשיך להשתמש במחשב החוטי.
  6. לא יבוצע שימוש במכשיר בהזרמה של מדיה (שירים, סרטים, סדרות וכו).
  7. לא יהיה שימוש ממושך במכשיר באפלקציות המצריכות חיבור תמידי לרשת הסלולריית
  8. לא ללכת עם המכשיר ביד ברחוב כמו הילדים המכורים.

מה כן?

  1. שיחות קצרות כאשר היא מחוץ לבית.
  2. הודעות וואטאפ וSMS , מחוץ לבית.
  3. שיחות קצרות , מחוץ לבית.
  4. ניגון מדיה מהזכרון אחרי שהמדיה הורדה למכשיר על גבי הרשת חוטית.
  5. שימוש מוגבל בבית הספר ללמידה.
  6. תבוצע הפניית שיחות מהמכשיר , כאשר אינו זמין (רוב הזמן) לטלפון הביתי , החוטי והקווי.
  7. שימוש במצלמה

עם המכשיר ביתי קיבלה:

  1. גלאי קרינת רדיו כדי לדעת מתי הוא משדר.
  2. אוזניות חוטיות עם צינורית אוויר לשמיעה והאזנה למוסיקה וגם לשיחות, עם פחות קרינה.
  3. קורס מזורז בשידור וקרינה מהמכשיר , כך שהיא תדע איך להפעיל אותו נכון, עם פחות קרינה, ולכבות ולהדליק את השידורים לפי הצורך.

כדי לוודא שכל זה מתקיים, ונשמר לאורך זמן, נחתם חוזה בינינו ההורים לבת, כך שמגדיר ומקבע את כל הנ"ל , בצורה ברורה ויעילה.

חוזה שימוש בסלולר לילדים בראי שימוש נכון וצמצום החשיפה לקרינה
חוזה שימוש בסלולר לילדים בראי שימוש נכון וצמצום החשיפה לקרינה

כתיבת תגובה