הוזמנתי על ידי רגישה לקרינה לבצע מיגון לקלאב-קאר חשמלי מפני שדה מגנטי. זאת לאחר שהרכב נרכש ללא שהגברת בדקה את הקרינה כמו שצריך. היא התרשמה שאין קרינה. התרשמה שאין אבל אני הבעתי חשש שיש ושלא מדדו נכון.
כדי להיות בטוחים קיבלתי את המשימה של להגיע לחברה המרכיבה את הרכבים ולבדוק שם, לפני שהרכב יגיע לגברת. בבדיקה שאני עשיתי נראו רמות של בין 20 ל90 מיליגאוס על הכסאות נהג ונוסע. השדה הגיע בעיקר מהבקר, ומהמוליכים של הסוללות. תכננתי במקום מיגון קרינה לשדה המגנטי. הכנתי שבלונות והזמנתי חומר. התחיבתי להגיע ללפחות 50% שיפור. זה לא טוב, אבל זה פחות רע.
אצלי בבית הכנתי את החומרים להתקנה, כאשר לקחתי בחשבון שיהיה צורך לבצע התאמות בשטח. נסעתי עד לגברת, והתקנתי אצלה את המיגן. זה חריג, בדרך כלל אני מעדיף להתקין אצלי את המיגון, כך שיש לי את כל הכלים והחומרים. אבל במקרה הזה אי אפשר היה להגיע אלי עם הרכב. ההתקנה בוצעה בשטח , אצל הגברת.
המיגון כלל כמה שכבות של מיגון קשיח ושכבה אחת של מיגון גמיש.
התוצאה הסופית הייתה ירידה של הקרינה בערך ב70%. כאשר נושאים ברכב עד מהירות של 20 ק"מ, הקרינה על המושבים בנקודות שמדדתי, לא עולה על 20 מיליגאוס.
ראו את הסרטון המתאר את התהליך – https://youtu.be/Qta8mrhcbQg
רכב כזה קל יחסית למגן. יש יחסית מעט מכללולים פולטים שדה מגנטי. המכלולים ברכב כזה בדרך כלל ממוקמים במקום אחד. כמו כן יש גישה יחסית נוחה למכלולים ואפשר לבצע את המיגון יחסית בקלות. ברכב נוסעים חשמלי או היברידי המיגון בדרך כלל הרבה יותר מורכב ומסובך. בדרך כלל יש מקורות רבים, והם מפוזרים ברכב. רק את חלק מהמקורות אפשר למגן. בדרך כלל יש צמות חשמל (כבלים) העוברות בתא הנוסעים וקשה עד בלתי אפשרי למגנן. לכן ההמלצה שלי לכל מי שקונה רכב רגיל, וביחוד חשמלי או היברידי, היא למדוד טוב טוב לפני את הקרינה לפני הרכישה ולבחור את הרכב עם הכי פחות קרינה.