You are currently viewing למידה מתוקשבת או עם AI משמעותה עוד חשיפה לקרינה
AI CLASS

למידה מתוקשבת או עם AI משמעותה עוד חשיפה לקרינה

לכל מי שמקדם (בצורה כזו או אחרת) את השימוש בבתי הספר בAI או למידה מתוקשבת , או להבדיל הורים שלא מבינים את הקשר, תדעו כולכם כי שימוש זה (מתוקשב או AI) מקדם , מגדיל ומקצין עוד יותר את החשיפה של הילדים לקרינה.

יש שיגידו שאין קשר, יש טכנולוגיה של לימוד וזה לא מגדיר איך ועל גבי איזה מכשיר ילמדו אותה. האם על מחשב חוטי ללא קרינה בחדר מחשבים, לפטופ אלחוטי פולט קרינת רדיו, טאבלט אלחוטי פולט קרינת רדיו, או סלולריי חכם פולט קרינת רדיו.

ובכן זו היתממות. במערכת החינוך שלנו רוב השימוש ברוב בתי הספר בלמידה מתוקשבת ובAI נעשה ויעשה על גבי הסלולרים במקרה הרע או בטאבלט ומחשבים אלחוטיים במקרה הפחות רע (אבל עדיין רע) . המשמעות של זה היא עוד חשיפה של התלמידים לקרינת רדיו בלתי בריאה וכמובן מיותרת.

הדברים גם מוכשרים בחזור מנכ"ל של משרד החינוך שהוצא בנושא:
apps.education.gov.il/mankal/horaa.aspx?siduri=535#_Toc256000017

צילום מסך של הפסקאות בדבר אמצעי הקצה והתקנת מגברי קליטה בכיתה, מתוך חוזר משרד החינוך 
הסדרת השימוש של תלמידים באמצעי קצה לצורך למידה - הוראת קבע מס' 0432 - החלפה
תאריך פרסום: ד' בשבט תשפ"ה, 02 בפברואר 2025 | הוראה תקפה מתאריך: 2.2.2025
apps.education.gov.il/mankal/horaa.aspx?siduri=535#_Toc256000017
צילום מסך של הפסקאות בדבר אמצעי הקצה והתקנת מגברי קליטה בכיתה, מתוך חוזר משרד החינוך הסדרת השימוש של תלמידים באמצעי קצה לצורך למידה – הוראת קבע מס' 0432 – החלפה תאריך פרסום: ד' בשבט תשפ"ה, 02 בפברואר 2025 | הוראה תקפה מתאריך: 2.2.2025 apps.education.gov.il/mankal/horaa.aspx?siduri=535#_Toc256000017

בביתי הספר של הבנות שלי למשל, רוב (למעשה כל) הלמידה המתוקשבת היא באמצמעות סלולריים חכמים. ואנחנו עוד נמצאים בישוב עם יכולות כלכליות שיכול היה להרשות לעצמו גם שני חדרי מחשבים, אבל לא , רוב (למעשה כל) השיעורים הללו מבוצעים על ידי הסלולריים של הילדים (כבר בכיתה ה).

התוצאה היא ששתי הבנות שלי (כיתה ה, וז') כבר מרגישות את הקרינה בכיתה בשיעורים עם הסלולריים ולכן לא משתתפות בשיעורים הללו.

כתיבת תגובה