בשבוע שעבר החלה קבוצה של אנשים המכנים עצמם "יוצאי הישיבות הגדולות" בקמפיין בחברה החרדית. הקמפיין מנסה להעלות מודעות לנזקי הקרינה הסלולרית בחברה החרדית ובכלל.
להבנתי הם יצאו בחג החנוכה, בפרסומים במקומונים בחברה החרדית וכן בחלקת פלייריים מודפסים.
אני לא חרדי ולא מכיר יותר מידי את החברה החרדית, ולכן לא פגשתי עדיין את הקמפיין עצמו בשטח. אבל כבר קיבלתי אינדיקציות על קיומו מאנשים אחרים שנתקלו בו.
לבסוף הפליירים הגיעו לידי , מדובר על 6 עמודים עם תוכן מסוכם של מחקרים והסברים. אם נשים רגע את הסגנון הגראפי בצד, מדובר על עבודה יפה מאוד, ריכוז חומרים מרשים לקמפיין ראשון, וניכרת הלמידה של הנושא והבחינה שלו ממגוון הזוויות ובעומק מרשים.
בהמשך חברי הקבוצה יצרו קשר איתי ועם פעילים ותיקים נוספים. מכיוון שנראה כי החברה רצינים בתהליך הלמידה ובביצוע, ומכיוון שעולה הרושם שהם באים מהמקום הכי נכון של לעזור לאחרים ולמנוע סבל וצער מיותרים, אני אשתדל לעזור להם בידע, הדרכות, מידע, מחקרים, ציוד מדידה ותמיכה טכנית.
טקטס שהגיע אלי מאחד מיוזמי הקמפיין:
המגזר החרדי והדתי במרקחה גדולה בעקבות קמפיין הקרינה הראשון בהיסטוריה, שהתפרסם לפני שבועיים (במהלך השבוע של חנוכה) על פני ששה עמודים שלמים בכל המקומונים החרדים בארץ, מצפון לדרום וממזרח למערב בהשקעה של קרוב למאה אלף ש"ח. הקמפיין מציב לראשונה תמונה עגומה ורכז מחקרים שמקשרים באופן ישיר בין הקרינה לסרטן המתפשט באופן מפחיד במגזר החרדי והדתי, שקובר את מתיו יום יום, אנשים נשים וטף, במספרים בלתי נתפסים. הקמפיין מבוצע על ידי התארגנות של כשלושים בני תורה ובוגרי הישיבות הגדולות מכל הקצוות במגזר החרדי והדתי שאכפת להם, שסגרו לכמה שעות את הגמרא, והשקיעו מתחת לרדאר במשך כמה שנים באופן יומיומי בלימוד אלפי מחקרים עולמיים וניתוח נתונים, תוך כדי התקשרות עם רופאים בכירים ומומחי קרינה בארץ ובעולם, בליווי גדולי הרבנים ששמם יפורסמו במהלך הבא בקמפיין, כל אלה הגיעו יחדיו לתמצות הוראות מעשיות. הקמפיין מרכז לראשונה מידע שעתיד להציל מאות אלפי איש באופן וודאי.
לצד הפרסום בעיתונים מודפסים יותר ממאה אלף עלונים שמופצים בבתי הכנסת ברחבי הארץ. הנושע מעורר הדים רבים במגזר שהמודעות שלו בענין הקרינה אפסית, בעקבות התעלמות מוחלטת של התקשורת החרדית מהבעיה הקיימת, מבלי לאזכר מילה על הסכנות הקיימות.
השלב הראשון פורסם במקומונים דלהלן: ירושלים (לענין), בית שמש (מידע לכל / לענין), אלעד ("קוראים אלעד"), טבריה, בני ברק (לענין), קרית גת ("פותחים שבוע בדרום"), אשדוד ("קול הקריות"), חיפה והסביבה ("משבצת"), נתניה והסביבה (השבת בנתניה), ביתר עילית ("שבוע טוב"), צפת והסביבה ("ידיעון צפת"), כרמיאל עכו נהריה ("נקודה צפונית"). מודיעין עילית (חלוקה בתיבות הדואר).
כמו כן מופץ הקמפיין בוואטסאפים ובמיילים במגזר החרדי והדתי וכדו'.