You are currently viewing יום המודעות לרגישות לקרינה 16/6/2024
רגישות לקרינה

יום המודעות לרגישות לקרינה 16/6/2024

יום המודעות הבין לאומי לרגישות לקרינה בלתי מייננת חל היום, ה 16/6/2024.

כשאין מודעות, אנשים נפגעים

עבורי היום התחיל עם מענה לכמה רגישים לקרינה שנמצאים עכשיו במצב קשה, והם חסרי אונים. למרות שהיו להם סימנים מקדימים לרגישות , הם לא תמיד הבינו במה מדובר, ולא הפסיקו שימוש וחשיפה. חלקם עדין משתמשים בסלולרי ככלי יחיד או ראשי.

זאת לדעתי בעיקר גם בגלל חוסר מודעות. חוסר מודעות של הסביבה ה(לא) תומכת שלהם , של הרופאים והמטפלים שלהם (עד כדי הכחשת נזקים והכחשה של רגישות לקרינה) בגיבוי גופי פרסום מדע מוטה ומכוון , וגם בגלל שהם בעצמם , באיזה שהוא מקום, לא רצו להודות בכך.

עכשיו הם עומדים מול שוקות שבורה, יאוש, חוסר יכולת, וקושי אדיר להתחיל להתמודד עם הכל ביחד במצב של כאבים וסבל תמידיים.

יותר מודעות = יותר סיכוי לנפגעים

לכן הסיבה הראשונה שחשוב להפיץ מודעות לרגישות לקרינה היא כדי לתת סיכוי לאנשים שמתחילים להרגיש תסמינים. לתת להם סיכוי לעצור את ההתדרדרות לפני הקריסה . במצב הקיים היום של הכחשה וחוסר מודעות, הסיכוי של בן אדם מהשורה להבין מה גורם לתסמינים שלו, ומה הפעולות הנכונות, הוא לדעתי קטן מאוד.

לכן עלינו הנפגעים, ביחוד אלו שהצליחו ליצב מצבם ולשפר אותו, להפיץ את המודעות ולתת תקווה שאפשר לשפר מצב, אפשר לעבור לקווי-חוטי, אפשר לחיות חיים טובים ללא קרינה, ושבכללי זה לא סוף העולם. להיות רגיש לקרינה זה קצת עולם אחר (לדעתי גם לטובה), אבל הברירה השנייה, להמשיך לסבול, רעה עוד יותר.

על מודעות לקרינה באתר המידע

1. רגישות לקרינה – https://www.norad4u.co.il/ehs-h/

2. תסמינים – https://www.norad4u.co.il/ehs-h/ehs-symptoms/

3. אבחון עצמי – https://www.norad4u.co.il/ehs-h/ehs-self-diagnosis/

4. צעדי התמודדות ראשוניים – https://www.norad4u.co.il/guidesh/short-process/

5. התמודדות עם רגישות לקרינה – https://www.norad4u.co.il/ehs-h/handling-ehs-h/

ובנוסף , כדי לתת תקווה ולהראות שאפשר, הסיפור האישי של רגישים שהצליחו לצמצם חשיפה ולחזור לתפקוד (גם אם בצורה חלקית) – https://www.norad4u.co.il/ehs-h/ehs-stories/

Amir Borenstein

מנהל האתר

כתיבת תגובה