פורסם להערות הציבור פרק התקשורת (הכולל את ההקלות בפריסה של אנטנות בהתאם לחזור אנטנה סלולרית כל 50 מטר) בחוק ההסדרים.מוזמנים להכניס את ההתנגדויות שלכם עד ה 16/8/2021 . רגישים לקרינה מוזמנים לספר שם כמה זה יהרוס לכם את החיים (תשמרו את הכתוב בצב , בימים הקרובים נבקש מכם עוד משהו לעשות עם הטקסט הזה).
מעיון ראשוני הסעיפים המרכזיים בפרק הסלולרי בחוק ההסדרים 2021-2022:
- פטור מהיתרי בנייה למתקני שידור, בגובה עד שש מטר (רק התורן עצמו) , שיותקנו גל גג ביניין, בצמוד אליו, עמודי תאורה, רמזורים, תחנות הסעה.
- כל הציוד הנלווה יותקן בבניין או בגג הבניין ולא ידרוש שום אישור.
- ביטול הפטור למתקני גישה (לא צריך כי עכשיו הם בכלל לא יהיו צריכים אישורי בנייה)
- אפשר יהיה להוסיף אנטנות לתורן קיים ללא אישורים.
- פטור מהיתר לחיזוק והחלפת תרנים למשך שלוש שנים.
- הגדרת התשתית של אנטנות סלולריות כתשתית לאומית.
- הוועדה לתשתיות לאומיות תהיה וועדת תכנון מקבילה לצורך תכנון מתקני שידור לתקשורת סלולרית, וכרשות רישוי מקבילה (עוקפים את כל הוועדות והרשויות שנותרו בתהליך).
- הנחיית הצבא לפעול במסגרת החוק בשטחי יהודה ושומרון
- הנחיית כלל משרדי הממשלה, משטרה, בתי סוהר, כבאות והלצה, ומנהל הדיור הממשלתי לקידום הקמת אנטנות סלולריות על גבי מבני הממשל.
- משרד הביטחון ישלם על תדרים שהוא מתחיל להשתמש בהם (מה שקיבל עד עכשיו לא צריך לשלם).
- בעל דירה בביניין משותף יוכל לבקש התקנה של רשת (אני מניח סיב או נחושת) בבניין ללא אישור ועד הבית. המתקין יודיע לוועד הבית.
ועד הבית יצטרך להודיע לדיירים ואם יש התנגדות היא צריכה להיות מוגשת תוך 30 יום. אם תוך שלושים יום לא התקבלה התנגדות אפשר יהיה לפרוס רשת גם ללא אישור הדיירים (שוב אני מאוד מקווה שהם מתכוונים לרשת חוטית. אבל אני איכשהו מרגיש שהסעיף הזה יכלול גם מתקני שידור אלחוטיים LAST MILE ).
קישור
תגובתי:
מתנגד לחוק המוצא מכיוון שזה יביא להקמה של עוד ועוד אנטנות מקרינות מול בתי תושבים, על מבני ציבור, משרדי ממשלה, בכבישים ורחובות הערים ובכך יביא לעלייה ניכרת בחשיפה לקרינה הסביבתית. העלייה בקרינה הסביבתית (כל ימות השבוע, חשיפה כלל גופית ללא בחירה) תביא לפגיעה נוספת בציבור הרגישים לקרינה ותביא להפיכה של עוד אנשים לרגישים לקרינה.
החוק יביא להקמה של עוד ועוד אנטנות סלולריות לא נמוכות קרינה, מול בתי תושבים, ללא יכולת של תושבים או ראשויות להתנגד או לבקר את ההקמה. האנטנות יוקמו בהתאם לתקן החשיפה לקרינה של ICNIRP המקובל היום בארץ ושלוקח בחשבון רק נזק חום של הקרינה ולא שום נזק ביולוגי או בריאותי. בהינתן שזה התקן בו משתמשים, לא ניתן יהיה להבטיח שרמות החשיפה של הציבור יהיו נמוכות מספיק כדי לא לגרום נזק בריאותי קצר או ארוך זמן. אנשים לא ימותו מהקרינה מייד, אבל בריא זה לא ורבים נוספים יפגעו מהקרינה לאחר זמן מה ויהפכו רגישים.
יותר ויותר תושבים יהפכו ל"קו ראשון" לאנטנות סלולריות ולמרות ירידה שאמורה להיות בעוצמות השידור מהאנטנות, תהיה עלייה בחשיפה לקרינה מאנטנות אצל רוב הציבור, זאת בשל קיצור המרחק בין האנטנות לכל מי שנמצא בקשר עיין עם האנטנות (וכאמור יותר אנשים יהיו בקשר עיין איתם).
בנוסף הקרינה הסביבתית צפוייה לעלות בשל הכבדה נוספת על הרשתות הסלולריות. זאת בשל הספקת שירותים חדשים ובזבזניים על גבי הרשתות הסלולריות, במקום על גבי הרשתות הקוויות (למשל צפייה בסרטים או סדרות טלוויזיה על גבי הרשת הסלולרית). המדיניות הנכונה צריכה להיות עידוד המעבר לשימוש בתקשורת קווית, בכל ענפי המשק ובכלל זאת שימוש אישי וביתי ברשתות קוויות חוטיות נמוכות קרינה. הרשת הסלולרית אמורה הייתה לתת שירות תקשורת בסיסי מחוץ לבית. מי שרוצה לראות סרט דרך הסלולרי בממ"ד שלו, שיתקין מגבר סלולרי בתוך הבית ויהינה בעצמו מהקליטה=קרינה. לא צריך בשביל זה להתקין עוד אנטנות סלולריות מול בתי תושבים.
כבר היום ישנו ציבור הולך וגדל של נפגעי קרינה ורגישים לקרינה. המדינה אינה מכירה בציבור זה , לא בסיבות לפגיעה ולא במוגבלות של פרטים בו. ציבור זה הינו מוגבל תפקודית, ואינו פרודוקטיבי כבעבר. ללא הכרה ברגישות ובנפגעים אין עומדים על מספר הנפגעים ואין הערכה של מידת הנזק הבריאותי, האישי והכלכלי שנגרם. ככל שתמשיך הפריסה של אנטנות סלולריות וציוד אלחוטי , הפגיעה בציבור הרגישים והנפגעים מקרינה תחמיר ותעמיק , ויותר ויותר אנשים יהפכו לרגישים. מי שיהפוך לרגיש לקרינה יסבול מתסמינים בעת או אחרי חשיפה לקרינה מאנטנות. פריסה צפופה עוד יותר מהיום (כבר היום אני למשל, כרגיש לקרינה, מתקשה מאוד להסתובב במרכזי ערים, לנסוע בכבישים, או לשהות בחללים ציבוריים) , גם בסביבת מגוריו. הפריסה המוצעת כאן לא רק תפגע עוד יותר בזכויות הבסיס של רגישים לקרינה אלא גם תהפוך חלק מהרגישים לקרינה לפליטים.
בנוסף הפיכה של התשתיות של שלושת חברות הרשת הסלולרית ל"תשתית לאומית" היא פסולה ורעה ותנציח מצב גרוע בו קיימות שלוש רשתות אנטנות מקבילות, כל אחת מהן בכיסוי חלקי ונותנת שירות רק לחלק מהאנשים. המצב היום הוא בזבזני בכל צורה ודרך בו הוא נמדד. יש להקים תאגיד רשת אחד שיתן שירות לכל הלקוחות לבכך לצמצם את מספר אתרי השידור הפרוסים בכל רחבי הארץ, וכן את מספר האנטנות בכל אתר ואתר. כך נוכל לתת שירות סלולרי טוב יותר, ליותר אנשים עם הרבה פחות בזבוז (של חשמל, שטח, ציוד תשתיתי ותחזוקה) והרבה פחות קרינה סביבתית על המישור הגאוגרפי ומישור התדר. הרי אין לנו שלוש חברות תשתית חשמל, אין שלוש חברות תשתית ביוב ומים בכל איזור, אין שלוש חברות כבלים, ואין שלוש חברות בז"ק. כך גם בסלולרי , חברת תשתית צריכה להיות אחת.
סיכום :
כדי למנוע החמרה במצב החשיפה הסביבתית לקרינת רדיו הנפלטת מאנטנות סלולריות, יש דבר ראשון להכיר בנזקי הקרינה הבריאותיים (מה שלא נעשה היום) , להכיר ברגישות לקרינה ובנפגעים ולקבוע תקן חשיפה נמוך פי 10000 ממה שמקובל היום , כזה שיאפשר פריסה של אנטנות נמוכות קרינה (ולא רק קטנות בגולן הפיזי) ולהבטיח שפחות אנשים יפגעו ושאלה שכבר נפגעו לא יפגעו עוד יותר ולא יוגבלו עוד יותר. זאת תוך כדי עידוד ומעבר לשימוש בעוד ועוד טכנולוגיות חוטיות-קוויות.
במקביל אין להכיר בתשתית שלושת חברות הרשת כלאומית אלא לאחד את פעילותיהן תחת תאגיד אחד, ולצמצם את מספר אתרי השידור בכל הארץ, את מספר אנטנות בכל אתר , ואת מספר השידורים על ציר התדר.
בברכה
"ללא קרינה בשבילך" – www.norad4u.co.il