משרד התקשורת ממשיך בקמפין שכנוע שדור חמש "בסדר גמור"

במסגרת הקמפיין פרסם המשרד דף באתרו עם הסברים כמה הדור החמש בטוח ובעצם יוריד את הקרינה.
https://www.gov.il/he/departments/news/01042020_2?fbclid=IwAR0MajHXtc1NdQ4pWGBYpV2CWddCbNogGqdv02wcjJDeSI96IT-bFIqFPrI
הכותבת לדף היא "משרד התקשורת עם כל המידע בעניין טכנולוגיית דור 5 (5G)" ובדף מצר המשרד על פרסומים מגמתיים על דור חמש " ימים האחרונים ניכרת מגמה ברשתות החברתיות של הצפת מידע מגמתי, בלתי מבוסס ומטעה לגבי טכנולוגית דור 5 ונושאים נוספים. לאור זאת משרד התקשורת מצא לנכון לשתף בנתונים, ולהנגיש מידע בנושא על מנת שהציבור הרחב ייחשף ויכיר "

הדף פורסם גם בעמוד הפייסבוק של המשרד (ניתן להגיב) – https://www.facebook.com/IsraelMinistryOfCommunication/posts/10157040299058144

ובכן אין לי ספק שהמידע המגמתי והבלתי מבוסס הוא של משרד התקשורת וחברות הסלולר. להלן הסברים מה באמת יקרה בדור חמש ומה באמת קורה כרגע בתחום של קרינה מרשת הסלולר , על גבי צילום המסך מהאתר של המשרד.

הערות על גבי צילום מסך מאתר של משרד התקשורת

דברים שצריך לזכור כאשר מדברים על דור חמש

דור חמש יגיע בנוסף למה שיש כבר עכשיו. ומה שיש כבר עכשיו עושה אותי (ורבים אחרים) חולה.
אז איך תהיה פחות קרינה אם מוסיפים עוד רשת ועוד אנטנות?
אם מה שמתקינים הוא בנוסף? איך תהיה פחות קרינה? איך?

אם היה במקום (והיו באמת מפרקים את רשתות דור 4 ו2 ו3 ) ובונים רשת אחת של דור חמש אולי אולי אולי היה באמת מוריד את הקרינה (לפרק זמן קצר עד שהגידול בתעבורה היה מנצח כל שיפור ביעילות). אבל אין סיכוי שזה יקרה , נכון, אתם רק מוסיפים קרינה ועל זה שמים קצת יחסי ציבור, איזה תמונה פסטורלית של אנשים בפרק ואחר כך מתעלמים מהנפגעים ולא מכירים בנזקים של הקרינה. העיקר קידמתם עוד טכנולוגיה.

רוצים דור חמש? קודם כל תכירו בנזקים, תכירו בנפגעים וברגישים לקרינה, ואז תקבעו תקן נמוך ומבוסס ביולוגיות ברמות פי 10000 נמוכות ממה שקיים היום (תקן ICNIRP מבוסס חום בלבד) ואז יהיה אפשר לתכנן רשת אחת נמוכת קרינה למה שצריך.

אז דור חמש יבוא בנוסף למה שיש כבר עכשיו, ומה שיש עכשיו כבר רע וכבר גורם לתחלואה ולרגישים לקרינה. אז אנחנו נראה יותר חשיפה לקרינה , יותר מקורות ומשדרים הן בבית והן מחוצה שלו, ועוד חולים ועוד רגישים לקרינה. ככה זה שבריאות הציבור באה במקום האחרון בסדר העדיפויות. ככה זה כאשר התקן גבוה ולא מגן. ככה זה כאשר מכחישים את הנזקים ומתעלמים מהנפגעים.

הסבר וסטירה לפי סעיפים

בסגול דברי משרד התקשורת, בכחול תגובות שלי

אין קשר בין טכנולוגית דור 5 להתפרצות נגיף הקורונה – מדובר ב"פייק ניוז". 

אפשרי קשר בכך שחשיפה לקרינה יוצרת רדיקלים חופשים ומשבשת מערכות תקשורת בתא ובין תאים (מחקרם של ד"ר יוסי פרידמן ופרופ' רוני זגר 2007), מה שיכול להביא להתשה של מערכת החיסון וירידה ביעילות הפקת אנרגיה בתא, ובכך להפוך את הגוף לחלש יותר בהתמודדות עם כל נגיף או מחלה.

המשרד פועל במרץ רב לקידום מכרז תדרים לדור 5, ההליך המכרזי טרם הסתיים והמשרד לא העניק רישיונות לשירותי דור 5 – מכאן שכרגע אין פריסה של דור 5 בארץ.

אכן פועל במרץ ומקדם את חזון הדור החמישי בסלולרי, את חזון הערים החכמות, את חזון האינטרנט של הדברים, על ידי העברת תיקונים לחוק הבזק וחוק הטלגרף האלחוטי, בנוהל מזורז ולמרות ההתנגדות הציבורית, בימי הקורונה. זאת בעוד המשרד מאפשר ומקדם התקנה של עוד ועוד טכנולוגיה אלחוטית וסלולרית, כולל עוד אנטנות סלולריות בערים ובכבישים. זאת ללא קידום של טכנולוגיות חוטיות בטוחות וללא קרינה.

1. טכנולוגית דור 5 תוביל את מדינת ישראל לחזית הטכנולוגיה העולמית לצד המדינות המתקדמות בעולם.

רוצים טכנולוגיה בטוחה ולא מזיקה בריאותית. זה יכול לקרות רק עם תהיה הכרה מלאה בנזקים, הכרה מלאה בנפגעים והגדרה של תקן מגן ברמה פי 10000 מחמירה ממה שיש היום.

2. טכנולוגית דור 5 יעילה יותר ומאפשרת העברת מידע בקצב גבוה יותר ובכך מקטינה את משך השידור.

תאורטית נכון חלקית ולא נבדק בשטח. הטכנולוגיה אכן תהיה כנראה מהירה ויעילה יותר , אבל כל ירידה בחשיפה בגלל השיפור ביעילות צפוי להתאזן על ידי הגידול העצום הצפוי בתעבורה, בכמות המשדרים, בשימוש בעוד חלונות תדר ובפריסה של מאות משדרים בסביבת כל אדם. בפועל אמרו את זה גם על כל דור קודם כאשר הגיע ובסופו של דבר הקרינה הסביבתית רק עולה.
כמו כן צריך לזכור שתשתית דור חמש תפרס בנוסף לדורות האחרים ולכן תהיה תופסת חשיפה בכל מקרה.

3. משדרי דור 5 יביאו לקיצור משך החשיפה לקרינה בלתי מייננת ולהפחתת עוצמות השידור.

כאמור כל שיפור במהירות ושיפור ביעילות שאולי יביאו לירידה בזמן החשיפה ועוצמת השידור (מה שלא הוכח והוא בגדר ניחוש תיאורטי, ועומד בניגוד לתוצאות של פריסת דורות קודמים) יאוזן על ידי הגידול האדיר הצפוי במספר המשרדים-מקלטים, מספר האנטנות הסלולריות ותחנות הבסיס, הגידול בתעבורה, שכולם יביאו ליותר חשיפה סביבתית ואישית.

4. הטמעת טכנולוגית דור 5 תעשה על בסיס אתרים קיימים וכן באתרי שידור חדשים.

עוד קרינה מהאנטנות הקיימות ועוד אנטנות חדשות, כולן יקבלו את חותמת הגומי של המשרד להגנת הסביבה כעומדות בתקן הגבוה והלא מגן.

5. הגדלת מספר המשדרים מפחיתה את החשיפה לשידור מהמכשיר האישי, אשר "מתאמץ" פחות ליצירת קשר עם מקור השידור.

יותר משדרים סביבתיים (אנטנות סלולריות ונקודות בסיס של דור חמש) = יותר חשיפה לקרינה סביבתית, כלל גופית, 24X7 , בריבוי תדרים, על יותר אנשים שיגורו יותר קרוב לאנטנות החדשות ==> יותר חשיפה סביבתית של יותר אנשים.

6. כניסת טכנולוגית דור 5 ופרישתה המלאה תאפשר שידור בעוצמה נמוכה יותר של האתרים ושל מכשירי הטלפון שבידי המנוי. 

שוב, זה מה שהובטח בדור רביעי ולא קרה. הטכנולוגיה אכן תהיה כנראה מהירה ויעילה יותר , אבל כל ירידה בחשיפה בגלל השיפור ביעילות צפוי להתאזן על ידי הגידול העצום הצפוי בתעבורה, בכמות המשדרים, בשימוש בעוד חלונות תדר ובפריסה של מאות משדרים בסביבת כל אדם. בפועל אמרו את זה גם על כל דור קודם כאשר הגיע ובסופו של דבר הקרינה הסביבתית רק עולה.
כמו כן צריך לזכור שתשתית דור חמש תפרס בנוסף לדורות האחרים ולכן תהיה תופסת חשיפה בכל מקרה.

7. המשרד להגנת הסביבה קובע את ההספקים המרביים של מוקדי השידור כך שרמות החשיפה לקרינה יהיו נמוכות לפחות פי 10 מספי החשיפה לקרינה שהוגדרו על ידי ארגון הבריאות (WHO) כבלתי מזיקים לכלל האוכלוסיה. 

הסף של המשדר להגנת הסביבה הוא אומנם נמוך מהסף של ICNIRP (מה שמכונה בארץ "הסף הבריאותי") ועומד על 10% ממנו, אבל עדיין גבוה ולא מגן ומבוסס על הנחת היסוד כי הנזק היחיד האפשרי הוא חימום המתרחש ברמות גבוהות מאוד. ולכן מתיר חשיפה לקרינה ברמות גבוהות ועדיין לקבל את החותמת גומי של המשרד להגנת הסביבה. כמו כן התקן של המשרד הוא רק המלצה. לא חובה לעמוד בו. כאשר עוברים אותו אז מניחים אותו בצד ומה שקובע הוא התקן של ICNIRP. ההמלצה של המשר מדברת על רמות של בין 40 ל 100 מיקרו וואט לסמ"ר. התקן של ICNIRP מדבר על רמה בין 400 ל 1000 מיקרו וואט לסמ"ר. להשוואה דוח ביואנישיאטיב מגדיר רמה של 0.003 מיקרו וואט לסמ"ר כרמה שממנה ההשפעות הביולוגיות כבר משמעותיות. לכן הסף של המשרד (המלצה בלבד) לא מגן על בריאות הציבור אלא על התעשיה. דרוש סף נמוך פי 10000 ממנו.

8. משרדי התקשורת, הבריאות והגנת הסביבה, פועלים לקדם שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות על מנת לאפשר לציבור בישראל להנות מתשתיות תקשורת מתקדמות, תוך דאגה בלתי מתפשרת לשלום הציבור ובריאותו. 

משרד התקשורת מקדם בכל דרך את הפריסה. משרדי הבריאות והגנת הסביבה יאשרו לו לפרוס גם אם יחשבו שיש סיכון. כמו שהם עשו במקרה של WIFI בבתי הספר. כמו במקרה של דור רביעי. בסופו של דבר, משרד הבריאות ומשרד להגנת הסביבה לא יצאו מול כוונת משרד התקשורת. הם רק יכשירו את הפריסה, כמו שהיה בעבר. תמיד יעדיפו אינטרסים כלכליים קצרי טווח על אינטרסים אורכי טווח של בריאות הציבור. ככה זה עובד לא רק בנושא של הקרינה אלא גם בנושאים אחרים של זיהום, סביבה ובריאות הציבור.

9. במסגרת ההערכות לדור 5 בוחנים המשרדים השונים את כלל ההשלכות ועוקבים אחר מחקרים רלוונטיים בנושא בארץ ובעולם וכן להנחיות ארגון הבריאות העולמי בנושא זה.

יש כבר מחקרים שמראים השפעות ונזקים של קרינת רדיו, יש כבר נפגעים ורגישים לקרינה. אבל משרד התקשורת ממשיך "לעקוב ולבחון", זוהי הצהרה ריקה שתפקידה להונות את הציבור. אם המשרדים היו עוקבים ובוחנים היו שמים לב שיש כבר נפגעים ויש מחקרים שמסבירים את הנזקים ואת התסמינים. היו מכירים בנזקים ובנפגעים ומגדירים תקן נמוך פי 10000 ממה שיש היום.
ב"ממשיך לעקוב ולבחון" מתכוונם כנראה במשרד, ממשיך לפרוס תשתיות אלחוטיות וסלולריות לא בריאות, כמה שיותר מהר, על חשבון בריאות הציבור, כל עוד אנחנו נאפשר לו.

Amir Borenstein

מנהל האתר

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה